All4All Travels

Dankzij Jam Out leren nieuwkomers de Nederlandse cultuur beter kennen. Er worden contacten gelegd, vriendschappen gesloten en veel activiteiten ondernomen. Middels verhalen leren Nederlanders ook de cultuur van de nieuwkomers kennen. Het grootste deel van de nieuwkomers komt uit ontwikkelingslanden. Vaak zijn zij naar het Westen vertrokken met de droom hier een gelukkig en voldoende welvarend leven op te bouwen. In het land van herkomst zijn kansen vaak schaars. Door hun vrienden en familie achter te laten, en de gevaarlijke reis naar het Westen te maken, hopen zij hun community in de toekomst ook financieel te kunnen ondersteunen. Eenmaal in het Westen blijkt dit meestal dan toch een stuk moeilijker, dan gedacht. Het verkrijgen van een verblijfsvergunning is vaak niet mogelijk en zonder verblijfsvergunning zijn de kansen in Nederland net zo schaars als in hun land van herkomst.

Een aanzienlijk deel van de bezoekers van Jam Out komt uit Gambia. Gambia is een bijzonder land dat bekend staat om de prachtige natuur en de vriendelijke mensen. Het ligt in West-Afrika en is ongeveer vier keer zo klein als Nederland. Voor mensen met een EU-Paspoort is het gemakkelijk een visum te krijgen. Een ticket is verkrijgbaar voor minder dan 400 euro. Doordat de Jam Out bezoekers elkaar veel spreken, kunnen de meeste bezoekers zich al wel een voorstelling maken van dit Afrikaanse land. Een voorstelling uit verhalen is echter nooit hetzelfde als de daadwerkelijke beleving. Daarom willen wij mensen uitnodigen op reis te gaan naar Gambia en zo het land daadwerkelijk leren kennen.

Gambia staat echter niet alleen bekend om de bijzondere natuurreservaten en lange stranden. Het kent ook een verleden van politieke corruptie.  Dit is niet iets wat wij willen stimuleren. Wij willen de overheid dus zo minimaal mogelijk bijstaan met belastinggeld. Daarom helpen wij mensen om verantwoord door Gambia te reizen. Op uitnodiging en in overleg van onze Gambiaanse Jam Out bezoekers helpen wij EU-bewoners met het plannen van een reis door Gambia. Tijdens deze reis kunnen zij op bezoek gaan en verblijven bij de vrienden en familieleden van onze Gambiaanse vrienden.

In Gambia wordt Engels gesproken, dit maakt contact met de bewoners gemakkelijk. De reis staat niet bekend om luxe, zwembaden, cocktails en cruises. Het is een lokale ervaring, waardoor je het echte Gambia leert kennen, net zoals onze bezoekers het kennen. Je kunt slapen met de locals, eten met de locals, reizen met de locals, en ondertussen dit prachtige land ontdekken. Wij adviseren de reis in 2 weken te maken. Zo heb je de tijd om daadwerkelijk een connectie met de gastvrouwen en gastheren van de verschillende families aan te gaan en op je gemak de schoonheid van het land te ervaren.

Let op! Dit is geen volledig georganiseerde reis. Je boekt zelf je tickets en je kan bij ons langs gaan om vervolgens de local experience te organiseren, waarmee je de lokale bevolking en families van onze bezoekers ondersteunt. Wij adviseren dan ook een adviesbedrag voor de donaties aan de gastfamilies van  15 euro p.p.p.n exclusief eten en 20 euro p.p.p.n. inclusief eten.

Benieuwd geworden? Neem contact met ons op!

Aftermovie Gambia: visiting the family of the Jam Out family

Stichting All4All